Testar Kaninprylar ♥

Tja tja bloggen! Haha, nej men hej alla kaninälskare! Hoppas att ni har det gött för idag är det freeeedag, yey!
 
Iallafall så testade jag min nya kaninsele igår. Ni vet den där  selen som var typ neonfärgade, som jag lovade att göra ett testinlägg på? Ja, den iallafall tänkte jag göra en liten "Testar kaninprylar" på och här kommer den:
 
Neonfärgad Kattsele (fungerar även på kanin och hundvalp)
 
Denna selen är egentligen en kattsele men man kan ställa in den så att en passar kanin och även hundvalp eller liten chihuahua (eller liknande).
Pris: Selen kostade 27 kr och kopplet kostade 20 kr.
Finns att köpa på vilken djur/zooaffär som helst, jag köpte min på Ullared.
 
Jag tycker personligen att selen var väldigt fin och den fungarade bra. Den var lätt att ta av och på och det var toppen att man kunde ändra storleken väldigt mycket. Det var även ett plus att kopplet till selen var hyfsat långt!
Det som var mindre bra var att selen var lite förstor för en hemrlin/drvärgkanin som Mymle. Om man nu ska ändvända kanin så bör det nog vara av en annan kaninras.
Selen är helt rymningssäker, men om man har en kanin som drar vädligt mycket ska man mog välja en annan typ av sele eftersom denna tar imot på ett sådant sätt som kan kännas obehagligt för kaninen.
 
Ja som ni ser så är själva "ryggen" på selen väldigt lång och det gör att bandet som sitter under magen hamnar för långt bak tyvärr. :/
 
Stjärnor: 6 av 10.
Slutkommentrar: Snygg, lätt att hantera men kan vara en smula förstor för en kanin.
 
Hoppas att detta inlägget hjälpte till om ni funderat på att köpa denna eller någon annan kaninsele! Ha en fortsatt bra fredagskväll och hälsa era kaniner och husdjur! Massor av kärlek från mig, Mysan och Mymle!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Stillestorpskaniner .blogg.se

Mymle & Mysan, två kaniner som står varandra mycket nära...♥

RSS 2.0